Lukijoilta: Koronaepidemia on vaikuttanut pankkiasiointiin

Jarmo Latva-Äijö kirjoitti 3.6. kokemuksestaan Nordean asiakkaana. Kiitos palautteestanne ja pitkäaikaisesta asiakkuudestanne pankissa.

Koronaepidemia on vaikuttanut myös pankkiasiointiin monin tavoin. Tärkein tavoitteemme kriisin aikana onkin ollut turvata sekä asiakkaidemme että henkilöstömme turvallisuus. Kun konttoriasiointi on vähentynyt, olemme siirtäneet henkilöstöä palvelemaan asiakkaita muilla tavoin, kuten puhelimitse. Näin on toimittu myös Etelä-Pohjanmaalla. Tällä on varmistettu se, että vaikka yhteydenottomäärät asiakaspalveluun ovat kaiken kaikkiaan kasvaneet, ovat asiakkaat päässeet osaavan neuvojan palveltavaksi muutamassa minuutissa.

Palautteenne jonottamisesta on aiheellinen ja tulemme kiinnittämään siihen huomiota. Varsinkin kuukauden ensimmäiset pankkipäivät ovat vilkkaampia. Kehotammekin kaikkia asiakkaita olemaan meihin yhteydessä muilla keinoin, jos se vain on mahdollista. Lisäksi jos asian voi hoitaa myös muulloin kuin juuri kuun ensimmäisenä pankkipäivänä, niin suosittelemme sitä. Vartija on paikalla asiakkaiden turvaksi ja hänestä olemme saaneet myös hyvää palautetta. Kyseessä on tilapäinen ratkaisu.

Ymmärrämme käteisen merkityksen osalle asiakkaista. Päivittäiseen maksuliikenteeseen se on kuitenkin kaikin puolin turvattomin vaihtoehto ja moni kortin käyttöönottanut on antanut kiitosta jälkikäteen. Suosittelenkin antamaan turvallisemmalle ja hygieenisemmälle maksutavalle mahdollisuuden. Maksukortilla myös käteistä voi nostaa useammasta paikasta kuin koskaan ennen, Otto-automaattien lisäksi myös K-kauppojen, R-kioskien ja Tokmannin tavaratalojen kassoilta. Käteistä voi lisäksi myös asiakaspalvelumme kautta tilata Postiin.

Pankkiasioiden hoitoon on nykyisin lukuisia eri tapoja ja haluamme yhdessä asiakkaidemme kanssa löytää jokaiselle sopivan tavan.

Marko Kantola

Toimipaikanjohtaja, Nordea Seinäjoki