Uutiset

Nordea harventaa konttoriverkostoaan

Konttorinjohtajat Ulla Kukkanen ja Henri Niemi vakuuttavat, ettei asiakas- palvelua heikennetä. Kuva Outi Rantala
  • Epari

Nordean Nurmon konttori lopettaa toimintansa maaliskuun lopulla. Työntekijät ja toiminnot siirtyvät Seinäjoen keskustan konttoriin.

Pankkiasioimisen siirtyminen verkkoon ja erilaisten digitaalisten palvelumuotojen kehittyminen näkyy konttoriverkoston harventamisena.

Hyllykallion Prismassa palveleva Nordean konttori on viimeisen päivän auki 29. maaliskuuta.

– Asiakaspalvelua pyritään parantamaan tarjoamalla uudenlaisia palvelukanavia. Asiantuntijat ovat jo nyt tavoitettavissa puhelimitse ympäri vuorokauden, Seinäjoen Palvelukonttorin johtaja Ulla Kukkanen sanoo.

Monelle pankin tiskillä asioimiseen tottuneelle voi olla outoa joutua hoitamaan pankkiasioita etäyhteyden kautta. Pankkipalveluihin suhtaudutaan yhä melko konservatiivisesti.

– Raha-asioiden kanssa halutaan olla tarkkoja. Uusiin palvelumuotoihin suhtaudutaan aluksi epäröiden. Pankki huolehtii tietoturvasta omissa järjestelmissään ja verkkopankissa asioiminen on turvallista, Kukkanen vakuuttaa.

– Konttorit ovat jatkossakin osa pankin tarjoamaa palvelua yhdistettynä digitaalisiin kanaviin. Tällä hetkellä jo moni tapaaminen on verkossa, Henri Nieminen Nordean Etelä-Pohjanmaan Premium Bankingista kertoo.

Pankin tavoitteena on ohjata ihmisiä käyttämään monipuolisesti älylaitteitaan ja ottamaan uusia asiointitapoja rohkeasti käyttöön. Apua saa kädestä pitäen.

– Digitaalisen palvelun etuna on se, että ei tarvitse olla paikkaan sidoksissa. Useimmat pankkiasiatkin voi jo hoitaa kotoa käsin.

Teksti: Outi Rantala

Lue koko juttu sekä muut uutiset ja puheenaiheet Eparista 20.2.2018.

Mainos (sisältö jatkuu alla)

Mainos päättyy

Mainos (sisältö jatkuu alla)

Mainos päättyy

    Jaa artikkeli
    Lounaspaikka