Yleisöltä

Kassalla ei osata käyttäytyä – Myyjä kertoo, mitä asiakkaan pitäisi tehdä

Jos kassalla on jonoa, ei kannata maksaa kolikoilla.
Jos kassalla on jonoa, ei kannata maksaa kolikoilla.
Kuva: Eetu Sillanpää

Kauppojen kassoja moititaan, mutta harva asiakas osaa kohteliaan kassakäyttäytymisen. Tässä huomioita:

1. Ei tervehditä.

2. Ei osata laittaa tavaroita hihnalle.

3. Nostetaan täysi kori hihnalle ja odotetaan kassan nostavan ne sieltä yksitellen.

4. Ei käytetä välikapulaa.

5. Ei ymmärretä, että kassa ei päätä hinnoista.

6. Ei ymmärretä, että kassa ei tiedä kaikista tuotteista kaikkea.

7. Ei lueta tarjouslehteä kunnolla.

8. Oletetaan, että tuotteen saa tarjoushintaan tarjouksen päättymisen jälkeen.

9. Tingitään jo valmiiksi edullisesta hinnasta.

10. Ei ole virhe auttaa kassaa kärryssä olevan tuotteen viivakoodin löytämisessä.

11. Kassa ei päätä milloin maksupääte kysyy pin-koodia. Koodi on syytä opetella ulkoa.

12. Hidastellaan ja sitten hätäillään.

13. Ei kiitetä.

14. Tarkastetaan kassan nenän edessä kuitti eikä pakata tavaroita. Jono kasvaa.

15. Haukutaan lopuksi myymälää.

Jos on tarve antaa palautetta, niin paremmin se menee perille asiakaspalvelun/verkkosivustojen kautta.

Myyjälle rähjääminen voi tuoda itselle hyvän mielen, mutta ei auta mitään.

Kassakäyttäytymisen alkeet kuntoon

Jaa artikkeli
Lounaspaikka